Nápad se zrodil při výtvarné výchově, když děti dostaly za úkol vytvořit ve skupinách obří koláž na téma Moderní bydlení. Při shánění materiálu se všichni seznámili s odbornými časopisy k tomuto námětu, hledali na internetu, sledovali pořady v televizi. Hotové práce jsou vystaveny v kmenových třídách.
Při rodinné výchově se pak besedovalo o výhodách bydlení ve městě a na vesnici a opět tu byl úkol tentokrát pro jednotlivce: zařídit místnost pro studenta zadaných rozměrů nábytkem (rovněž přesných rozměrů) tak, aby splňovala veškerá pravidla pro práci i odpočinek. Na řadu přišlo měření a rýsování, stříhání a posunování… Aby měl žák dost světla na pracovním stole, aby se dveře skříní daly otevřít, aby vše barevně ladilo… Všem se hodily poznatky z geometrie o konstrukci rovinných obrazců. První pokusy byly sice nepřesné, ale vše se postupně zlepšovalo. Jednu z možných variant dva žáci přerýsovali ze sešitu na tabuli v poměru 10 : 1, nákresy v sešitech byly zase v poměru 1 : 50, tentokrát ke skutečným rozměrům nábytku a místnosti. I zde žáci využili své matematické dovednosti. Na hodinách matematiky je zase čekaly slovní úlohy na téma úspory tepla a energie v domácnostech.
Vyučující mile překvapilo zaujetí, se kterým žáci pracovali, a rovněž množství použitelných originálních řešení, která postupně vznikla. Děti rozhodně nasbíraly dostatek zkušeností, které později uplatní při vylepšování vlastního bydlení.