O firmě Laurin a Klement a o pásové výrobě jsme se nedávno učili v dějepise, jak fungují benzinové motory, víme z fyziky a navíc jsme všichni zvědaví.
V rámci předmětu volba povolání jsme měli příležitost navštívit automobilové muzeum a výrobní provozy Škody auto. Jeli jsme prozkoumat, které technické profese by nás mohly zajímat, a nebo se naopak ujistit, že chceme dělat něco úplně jiného.
Překvapily nás ohromné, světlé a uklizené haly, sehranost týmů a všechna ta čísla počtu zaměstnanců nebo využitého materiálu. Továrna je městem ve městě, nechybí školy, stravovací zařízení, výzkum a vývoj nových technologií. Netušili jsme, že se montéři při práci celý den „vozí na dopravníku“. V továrně se z pochopitelných důvodů fotografovat nemohlo, o to víc jsme si to užili v muzeu.
Z úvodního filmu víme, že u zrodu firmy stál jeden „nespokojený cyklista“, kterému jízdní kolo nefungovalo, jak by si přál. Žasli jsme, jak velký podíl měly závody na obou světových válkách. Zajímavé byly nové prototypy Vision.
Velice symbolické nám přišlo, když jsme si při návratu do Hradce Králové všimli, že nás „doprovází“ nákladní auto naložené novými škodovkami.
Žáci 9. B