Rakousko – Lienz

V Rakousku jsem nikdy nebyla a na první pohled na mě udělalo velký dojem. Na to, že jsem si myslela, jak mluví Němci rychle a že jim nebudu rozumět, jsem jim rozuměla celkem dost. Jsem velmi překvapená, co nás rodilá mluvčí naučila, a budu na ní velmi mile vzpomínat.

Bylo to skvěle naplánované až na pár drobnůstek. Nevěděla jsem, že za tu krátkou dobu, co jsme tam byli, jsme stihli tolik památek a nezapomenutelných zážitků. Příště by to chtělo vyjet v létě, protože tam byla celkem zima, ale i tak jsme dali kánoe, rafty a ferraty. Cestou zpátky jsme navštívili Salzburg, který se mi nejvíce z celého zájezdu líbil. Byl nádherný a měl všechno zajímavé pohromadě. Zvládli jsme projít snad úplně všechno. Kdybych měla napsat, co mě zklamalo nejvíc, tak to byla bobová dráha, která byla uzavřená den před naším příjezdem do Rakouska.

Díky, že jste mě na tento skvělý zájezd vybrali.

Martina Svatošová, 8. B

V Rakousku jsem byla jen v hlavním městě, jinak vůbec, takže jsem se tam těšila. Čekala jsem, že na rafty a ferraty bude moc zima, ale nebyla. Moc jsem si to užila, hlavně ty rafty. Bála jsem se tří hodin němčiny, že nebudu vůbec těm rodilým mluvčím rozumět, protože budou mluvit rychle. Ale nemluvili, mluvili tak jako my česky a i srozumitelně. Netušila jsem, jak je německý jazyk pěkný. To mě motivuje k tomu se ho víc učit. Byli jsme v Lienzu a Salzburgu, kde se mi moc líbilo. Bylo mi líto, že jsme tam tak krátce, klidně bych tam jela na měsíc. Děkuji, že jsem to byla zrovna já, která tam jela.

Kristýna Hájková, 8. B

Tento týden se stalo hodně věcí, ale nejvíce mě bavily ferraty hned první den, protože to bylo poprvé, co jsem takhle lezla po skalách, a navíc jsme si to zpestřili tím, že jsme neodhadli čas a po skalách jsme lezli i ve tmě. Na začátku jsem se hrozně bála, ale čím déle jsem lezla, tím více mě to bavilo a více jsem si to užívala. Když už jsme vylezli všechny skály, čekala nás cesta do vesnice Lavant, kde jsme měli penzion. Nejdříve jsme šli lesem, kde jsme nic neviděli a několikrát jsem málem spadla. Když už jsme konečně vyšli z lesa, byla před námi ještě dlouhá cesta. Asi jednou nebo dvakrát jsme zabloudili, ale nakonec všichni došli v pořádku. Tento den jsem si moc užila, ale i ostatní dny se moc povedli naplánovat a každý den měl něco do sebe a na žádný z těchto dní nezapomenu. Za těchto pět dní jsem se naučila i nějaká nová slovíčka a jsem ráda, že jsem byla vybrána.

Moc jsem si to užila.

Nikola Pitthardová, 9. B

Výlet do Rakouska byl super. Největší zážitek pro mě byly ferraty. Lepší byly ty první s vodopády, ale ty druhé byly taky fajn.

Sjezd řeky Drau (Dráva) také nebyl špatný, mně se nejvíce líbil kajak.

Muzeum Aguntum už bylo horší, ale ta rozhledna byla dobrá. Na co si ale musím stěžovat, byly postele, jedno a půl lůžko je pro dva kluky blbé. Ale celkově se mi výlet moc a moc líbil.

Václav Ponča, 8. B

V neděli 1. 11. 2015 jsme jeli na dotovaný zájezd do Rakouska. Jely s námi další dvě školy. Jedna byla z Liberce a druhá z Mohelnice. Ubytováni jsme byli v penzionu Gasthaus Lavant ve stejnojmeném městě Lavant blízko města Lienz, které leží nedaleko hranic s Itálií. Hned první den jsme se šli podívat na vodopády na Mallnitzbachu, které byly vážně moc krásné. Od druhého dne jsme měly hodiny německého jazyka. Rozdělili jsme se na dvě skupiny a každá skupina měla svou učitelku. Vyučování jsme měli tři dny a z toho jsme poslední den výuky šli na naučný výlet ke kostelu Sv. Heleny. Hodiny NJ jsme měli vždy odpoledne a dopoledne jsme dělali různé aktivity. Druhý den před první hodinou německého jazyka jsme jeli na rafty. Měli jsme vytvořit několik skupin tak, aby to vyšlo na dva čluny pro osm lidí a dva pro dva lidi. Když jsme vyjeli na řeku, hned se nám do člunu dostala voda, protože jsme v něm měli díru. I přes tuto nepříjemnost jsme to zvládli jako všichni ostatní a ujeli patnáct kilometrů po řece Dráva. Kdo chtěl, mohl si také vyzkoušet jet v malé kánoi pro jednu osobu, nebo na prkně. Další den před výukou jsme nejdříve jeli na menší nákupy a potom na ferraty. Na ferratech si nejprve všichni zkusili lehkou cvičnou trasu a kdo chtěl, mohl pak jít na jednu z obtížnějších tras, co tam měli. Předposlední den byla výuka naposledy formou již zmiňovaného naučného výletu, a poté jsme jeli na další nákupy. Poslední den pobytu v Rakousku jsme jeli do města Salzburg, kde jsme nejdříve chodili po památkách, a poté jsme měli rozchod a mohli jsme si zde něco zakoupit. Když jsme se později všichni sešli, nastoupili jsme do autobusu a jeli zpátky domů. Zájezd jsem si moc užila a ráda bych si to klidně zopakovala.

Michaela Uhlířová, 9. B

Všech pět dnů bylo super, ale nejlepší den byl asi první, kdy jsme šli na ferraty. Poprvé jsem lezl po skalách, a tak jsem si to užíval více, než kdybych věděl, do čeho jdu. Na ferraty jsme šli nějak po obědě a tak jsme nakonec po skále lezli i ve tmě. Viděli jsme jen trošku a to jen proto, že někdo vzal mobil nebo baterku. Když jsem vyšel poslední skálu, byla tam přehrada a hned kousíček od toho, kde jsme vylezli, byla díra, do které jsem málem spadl. Naštěstí mě někdo zastavil a nespadl jsem. Prošli jsme les, kde hodně lidí málem spadlo. Asi dvakrát jsme zabloudili, ale hned jsme to zjistili a vrátili se na správnou cestu. Do penzionu jsme došli pozdě večer, ale nikomu se nic nestalo. Další den jsem byl na kánoi a vyzkoušel jsem si i kajak, na kterém jsem jel poprvé. Třetí den jsme byli podruhé na ferratách, které byly pro mě lehčí. Byli jsme se také podívat v Lienzu, kde jsem si koupil kebab, na který jsem se těšil už od rána. Podívali jsme se taky do musea Aguntum, kde jsme se koukali na nějaký film, kde mluvili v německém jazyce a moc jsem tomu nerozuměl. V pátek jsme se byli podívat do Salzburgu, kde se narodil Mozart. U hodin němčiny jsem se moc nenudil, jelikož Kristýna, naše učitelka, pro nás měla vymyšlené hry, u kterých nám ty tři hodiny vždy utekly rychle.
Těchto pět dnů jsem si moc užil a strašně rád bych se tam vrátil zpátky.

Jan Bednář, 8. B

V Rakousku se mi moc líbilo. Město Lienz a okolí bylo velmi pěkné a zajímavé a počasí nám přálo také. Ferraty a rafty jsme si užili a i na podzim si někteří vyzkoušeli teplotu vody. 😀

Naučili jsme se pár nových německých slovíček, při kterých nechyběla ani sranda. 🙂

Děkuji, že jsem byla vybrána a doufám, že další výlet do zahraničí na nás nebude dlouho čekat. 🙂

Denisa Daňková, 8. B

Fotogalerie:

Potřebujete více informací ?
Pokud máte jakékoliv dotazy, tak neváhejte kontaktovat některého z pracovníků.