Velká Británie – Anglie

• Úvod
  • Velká Británie – Anglie

Ve dnech 7. – 13. listopadu se konal na naší škole zájezd do Anglie. Akce proběhla v rámci jazykového vzdělávání žáků. Cestovali jsme společně s OA Trutnov.

Po několika náročných týdnech plných příprav (alespoň z mého pohledu…) nastal vytoužený den D a my – vybraní zástupci naší školy –  jsme vyrazili na dlouho očekávanou cestu za novými zážitky. Cesta nám uběhla velice rychle, trajekt nás naštěstí moc nepohoupal, a tak již v brzkých ranních hodinách jsme mohli obdivovat krásně zářící bílé křídové útesy na pobřeží Anglie. Do cíle našeho ubytování jsme dojeli kolem 9. hodiny ranní a pak už to začalo…J  Spousta dojmů a zážitků, o některé z nich se s vámi ráda podělím:

Nejprve bych se ráda zmínila o řidičích. Hned v Doveru plynule přejeli do protisměru!!! a neustále nás všechny udivovali, jak krásně vyjížděli kruhové objezdy zleva, zahýbali úplně na jinou stranu silnice, než jsme zvyklí, a předjížděli zprava. Po celou cestu si však brumlali, že je to pořád nějak táhne doprava…J – byli prostě úžasní…

Další zážitek – to když nám hned na začátku našeho pobytu rozvezly místní taxíky postupně po celém městě děti a my vůbec netušili, kde je máme… jedině nás utěšovalo to, že ve 14.00 musí dorazit na MEETINGPOINT. Pravda, někteří tam dorazili, jiní se zpožděním a někteří vůbec… ty jsme pak posbírali cestou při prvním seznámení s městem. Nutno uznat, že tento den vyhrála OA na celé čáře… středoškoláci jim dorazili všichni a jen s menším zpožděním… 🙂 Horší situace ale nastala večer, když si někteří borci uvědomili, že vlastně vůbec nevědí, kde bydlí, a že ani nevědí, jakým přijeli autobusem a kam mají jet… naštěstí v tu chvíli zasáhl náš pan průvodce, děti posbíral a bezpečně je dovezl do správného domova. Mohli jsme si tedy oddychnout… všechny ovečky jsme měli v jejich postýlkách…J

Pak následovaly výlety a výuka. Výuku by měly hodnotit hlavně děti, myslím, že z jejich vyprávění se jim konverzace s rodilým mluvčím velice líbila, zvlášť když probíhala v hotelu Hilton přímo s uklidňujícím výhledem na moře a neustálým křikem racků…

Co se týká výletů, tak bych ráda vyzdvihla jeden, který se dětem, a nejen jim, určitě vryje do paměti – není totiž důležité mít jen pěkný zážitek, ale také silný a nezapomenutelný…J Myslím, že tříhodinová procházka po křídových útesech od Beachy Head přes celé Seven Sisters toto splnila do puntíku. Nesmíme zapomenout, že jsme to celé absolvovali v šíleném větru (to je myslím ještě slabý výraz), kdy se jeden pan řidič vyjádřil, že to bude jako na motorce…. a další povídal, že je takový vítr, že i racci chodí pěšky…JJ  To nás neodradilo a vše jsme zvládli. Pravda, někteří toho měli ke konci trochu dost a chtěli volat na pana průvodce psychologa…. To ovšem netušili, že tento výlet není až tak dílem pana průvodce… J

Zakončila bych to výpravou do Londýna. Den nám, co se počasí týče, vyšel až na pár kapek krásně, i vítr polevil, a tak jsme něco hodně podobného londýnskému maratonu mohli absolvovat bez problému…J V tuto chvíli musím pochválit děti, že našeho rychlého pana průvodce ,,uvisely“ a nikde se nám neztratily… možná to bylo v rámci strachu o přežití, že si nás opravdu velice pečlivě hlídaly… vždyť cestovat po Londýně metrem v počtu 50 lidí a zároveň se neustále držet pohromadě je téměř nadlidský výkon. Proto bych také chtěla vyzdvihnout nás dvě paní učitelky J!!!, které jsme děti celou dobu neustále obíhaly jako vycvičení ovčáčtí psi a dokola počítaly do 20… jednou jsme třikrát za sebou napočítali do 19… to už nám bylo opravdu špatně… Ale k London Eye jsme nakonec dorazili všichni, zažili ten nádherný pohled na podvečerní Londýn z veliké výšky a v pátek jsme se všichni dostali domů ke svým maminkám a tatínkům nadmíru spokojeni.

Šárka Hápová

Jako první mě na Anglii upoutala architektura. Jeden krásný dům vedle druhého. Anglie sama o sobě je krásná a mně se to výletem potvrdilo. Myslím si, že na zdejší klimatické podmínky jsme opravdu natrefili na dobré počasí.

Názor na rodiny mám skvělý. Možná to bude tím, že jsem v rodinách bydlela poprvé, ale i tak nemůžu říct nic negativního. Paní nás uvítala v menším, ne nijak honosně vybaveném domečku. Náš pokoj, myslím si, byl dobře zařízený, už jen proto, že tam byla velká plazmová televize. Docela jsem se těšila na nějaké domácí večeře, když v rodině bydlely dvě malé děti, ale žádného extra domácího jídla jsem se bohužel nedočkala.

Výlet na Seven Sisters byl pěkný, i když nám ho trošku zprotivil vítr, na kterém se dalo téměř ležet, ale výhled stál za to. Potkali jsme i jednoho šíleného surfaře!

V Londýně mě také zaujalo obrovské metro. Ani jsme neměli moc času v klidu si prohlédnout všechny další památky, ale na druhou stranu jsme toho dost prošli. Také jsem neměla chuť navštívit London Eye, ale holky mě nakonec přemluvily a musím říct, že to byl úžasný zážitek.

Vůbec se mi nechtělo domů! Klidně bych si exkurzi o nějaký ten den prodloužila. Mám spoustu zážitků, o kterých budu moci vyprávět ještě dlouho, a nemůžu říct, že by se mi nějaké výlety nelíbily.

Cestu autobusem jsme si rovněž užili. Náš doprovodný učitelský sbor byl ten nejlepší! Paní učitelky na nás byly hodné.

Lucie Široká, 8.B

Já osobně jsem si tento zájezd velice užila. Kdybych měla říct, co se mi nejvíce líbilo tak by to byla výuka Aj, jejíž možnost jsem v květnu neměla. Bylo to něco, co jsem chtěla zkusit už 2 roky a nyní se mi to splnilo. Ale samozřejmě, že mě zaujaly i výlety. I přes to, že jsem na nějakých místech byla již podruhé, opět jsem byla nadšená a šťastná, že tam jsem. Nejkouzelnější místo pro mě je stále Londýn. Upřímně je to místo, kam se budu vždy moc ráda vracet.

Hanka Chaloupková, 9.A

Zájezd do Anglie se konal 7. – 13.11. Od školy jsme odjížděli v sobotu ve 14 hodin. Společně s námi jeli i žáci z OA Trutnov. Cesta byla klidná, žádné kolony, zastavovali jsme asi každou 3. hodinu.

Do Calais, odkud odjížděl trajekt, jsme přijeli v neděli brzy ráno. Čekali  jsme tam asi hodinu a pak jsme se nalodili směr Anglie. Do Doveru, což je anglický přístav, jsme přijeli asi v 6 hodin místního času. Na lodi všichni spali, včetně paní učitelek, alespoň tam dávali včelku Máju. Od přístavu byl Brighton necelé 2 hodiny cesty po dálnici.

Po příjezdu do Brightonu si nás vyzvedly rodiny, nebo pro nás poslaly taxi. Odpoledne jsme si šli prohlédnout městečko. Další dny to bylo vždy tak, že ráno byl sraz na Brunswick Square, kam se dopravili všichni samostatně, a pak se jelo na výlet. Navštívili jsme například křídové útesy, rybářské městečko Hastings nebo jsme nakoukli do podmořského světa Sealife. Poté následoval rozchod a všichni „honem“ do oblíbeného Primarku.

Odpoledne od 14:45 probíhalo vyučování v hotelu Hilton. Ve škole jsme byli rozděleni do čtyř věkových kategorií. Poslední den jsme ráno v 7:30 odjížděli z Brightonu směr Londýn. Zde jsme navštívili Tower Bridge, Big Ben, Buckingham Palace, Trafalgar Square a London Eye. Z Londýna jsme vyráželi okolo 21. hodiny.

Cestou do Doveru se nám porouchal autobus, což nás zbrzdilo. Trajekt nám jel 0:30. Protože byl ten náš autobus rozbitý, vyjel nám z  Česka naproti náhradní. Pár kilometrů za Kolínem v Německu jsme přesedli a jeli konečně domů. Do Hradce jsme přijeli ve 20 hodin.

Michal Kult, 9.B

Výlet do Anglie byl plný zážitků. Bydleli jsme v Brightonu v hostitelské rodině. Také jsme zde chodili do školy, bohužel jen na tři hodiny denně. Po zbytek dne jsme jezdili po okolí a navštěvovali kulturní památky: ,,Seven Sister, městečko Hastings a nakonec i Londýn“. V Londýně jsme zakončili naši cestu za poznáním i vzděláním. A s nádhernými vzpomínkami odjížděli domů.

Mě osobně se nejvíce líbila projížďka na londýnském oku. Ale nejvíce mě pobavilo, když jsme s holkami omylem vystoupily o pět zastávek dříve a já cestou málem narazila do jedné z pouličních lamp.

Hanka Kalhousová , 9.A

Fotogalerie:

Potřebujete více informací ?
Pokud máte jakékoliv dotazy, tak neváhejte kontaktovat některého z pracovníků.