Projekty

Projekt „Malá technická univerzita“

Cílem tohoto projektu je co nejdříve na základě přirozené hravosti a poznání světa kolem sebe, vzbudit u dětí zájem o technické obory. Děti se učí pomocí her rozvíjet logické myšlení, rozvíjí si prostorovou orientaci a učí se orientovat v plánech. Jednotlivá témata plní stanovené cíle RVP. Děti si názorně vyzkouší některé fyzikální veličiny jako je pevnost.  Pochopí principy ochrany životního prostředí při třídění odpadu či čištění vody. Program je součástí témat, během školního roku.

Záměr projektu:

  • rozvíjet pozitivní vztah k technickým oborům
  • rozvoj samostatnosti, ale také práci ve skupině
  • rozvoj logického myšlení, prostorového vnímání a jemné motoriky

Projekt „Malá digitální univerzita“

Projekt se zaměřuje na digitální vzdělávání dětí v mateřských školách. Klade důraz na poznání digitálního světa tzv. screenless (žádné monitory), na koberci a prožitkem. Při aktivitách s dětmi je využíván i programovatelný robot Cubetto. Projekt pomáhá dětem uceleně, názorně a jednoduše představit dětem předškolního věku svět informačních a komunikačních technologií.

Záměr projektu:

  • rozvoj prostorové orientace a představivosti
  • rozvoj logického myšlení
  • rozvoj samostatnosti, ale také práci ve skupině
  • procvičování jemné i hrubé motoriky
  • koncentrace pozornosti a vnímání

Projekt „Zipyho kamarádi“

Jedná se o projekt zaměřený na rozvoj copingových strategií, tedy strategií zvládání obtížných životních situací a rozvoj sociálních dovedností. Každý modul uvádí příběh dvojčat Lenky a Tondy, jejich strašilky Zipyho a dalších kamarádů a spolužáků. Tonda s Lenkou nastupují do první třídy, kde si hledají nové kamarády, řeší šikanu, vztah ke škole a panu učiteli, oni či jejich kamarádi prožívají různé starosti doma…

Záměr projektu:

• učí děti poznat dobré řešení, které jim pomůže, ale zároveň nikomu neublíží, to je hlavní myšlenkou projektu

Projekt „Udrž se“

Jedná se o celoroční projekt, jelikož zdravý pohyb by měl být součástí každodenního života a vzdělávání dětí. Pravidelným pohybem zajišťujeme fyzické, psychické a emocionální zdraví dětí. Pravidelný pohyb pomáhá udržovat tělo silné, podporuje správný vývoj a má pozitivní vliv na duševní pohodu. Projekt je zaměřený na rozvoj motorických dovednosti dětí – na hrubou i jemnou motoriku, na posilování svalů, ovládání celého pohybového aparátu a poznávání svého těla. Správný pohybový vývoj má vliv na rozvoj CNS a především ovlivňuje řeč.

Záměr projektu:

Projektem se snažíme předcházet nejčastějším chybám ve vývoji pohybového aparátu dětí.

Projekt „Náš Strom“

Projekt ekologické a environmentální výchovy se stává na naší MŠ součástí Školního vzdělávacího programu. Tento ucelený program nenásilnou formou a prostřednictvím zážitků a konkrétních činností učí děti předškolního věku pozitivně vnímat přírodu a především získávat správné návyky pro chování v přírodě a ochranu životního prostředí.

Projekt je rozdělen do čtyř částí podle ročních období – „Podzim, Zima, jaro, Léto.“

Náš strom

Hlavním cílem je pozorovat a poznávat stromy listnaté/jehličnaté, jejich změny v průběhu ročního období na zahradě MŠ. Probouzet v dětech lásku a respekt k přírodě, podporovat objevování, popisování a objasňování přírodních jevů. Sběr plodů a listů využijeme pro ochutnávání, pozorování, zkoumání při výtvarných a pracovních činnostech. Učíme děti, jak se v přírodě a k přírodě chovat.

Cíle projektu:

  • pochopení jedinečnosti a důležitosti rostlin nejen pro lidstvo
  • na základě osobního kontaktu s přírodou pozitivně ovlivnit vztah dětí k životnímu prostředí, k rostlinám a přírodě
  • získat dovednosti pro pobyt v přírodě a zacházení s přírodními hodnotami
  • poznat přírodní a kulturní hodnoty životního prostředí ve svém okolí a chápat příčiny, následky a projevy jejich poškozování
  • umožnit odpovědné jednání a aktivní účast dětí při ochraně přírody

 Projekt “Co mi knížka vyprávěla“

Rozvoj čtenářství od raného dětství. Spolupracujeme s místní knihovnou, kterou máme přímo v budově MŠ. Paní knihovnice pro děti z naší mateřské školy pravidelně připravuje tematicky zaměřené programy, kde děti seznámí s prostředím dětské knihovny a přirozenou formou vede děti k práci s knihou. Výběr knihy a četba pro potěšení je už samozřejmostí. Děti si mohou knihu zapůjčit a zapsat se s rodiči, jako malý čtenář. U starších dětí využíváme práci s knihou jako vzdělávací prostředek. Děti se učí orientovat na stránce. Snažíme se, aby kniha sloužila jako zdroj informací – využití různých encyklopedií. Snažíme se hlavně u dětí podpořit slovní vyjadřování – vyprávění krátkého příběhu nebo pohádky podle obrázků. Nejodvážnější děti mohou pohádku vyprávět kamarádům při odpočinku.

Záměry projektu:

  • Kniha, jako příjemný zážitek
  • Děti se učí, jak zacházet s knihami, neničit je
  • Rozvíjí fantazii a představivost
  • Učení naslouchat, přemýšlet
  • Kniha, jako každodenní součást života
  • Budování předčtenářské gramotnosti

Projekt „Matematika hrou“

Projekt zaměřený na matematickou gramotnost. Učíme se naslouchat a rozumět mluvenému slovu, slyšené si představovat, pomáhat si obrázkem.

  1. Hry s papírem – obtiskujeme, kreslíme, trháme, stříháme
    záměr, cíl – vztah celku a části, dělení, sestavování
  2. Hry s „těstem“-modelínou, pískem, slaným těstem
    záměr, cíl-děti tvarují, volně válí, formují, zvětšují, zmenšují, porovnávají, popisují, mluví,
    hledají metody řešení
  3. Hry s drobným materiálem-děti otáčí, překlápí, kutálí, sestavují, rozebírají, třídí, zkoumají polohu,
    tvar, povrch
    záměr, cíl-rozšíření slovní zásoby, hledají metody řešení
  4. Hry pohybové – uvnitř místnosti i venku – dítě pozoruje co dělá samo, co dělají jiní, přelézt,
    přeskočit
    záměr, cíl – rozvoj prostorové orientace, paměti
  5. Hry s pravidly-společenské, stolní, pohybové – opakováním se učíme zvládat pravidla, ale i
    neúspěch, učíme se pracovat s chybou, řešit případné spory zopakováním pravidel a jejich
    rozborem.
  6. Hry na paměť – Kimovy hry – změnilo se něco? Co? – poloha, nový/ chybějící předmět, hudebně pohybové hry, zvuky rytmy.
    Záměr,cíl – posílení zrakové, pohybové, sluchové a hmatové paměti

Nadané dítě

Komplexní rozvoj dítěte.
Rozšířená vzdělávací nabídka pro rozvoj dítěte.
Větší množství obtížností u zadávání daných úkolů.
Individuální přístupy pří pozorování dítěte, u kterého je přesah u určité oblasti poznávání.
Podpora dětí v jejich dovednostech: kreslení, předmatematické a předčtenářské dovednosti, logické úlohy.
Možnost spolupráce s klubem Mensa.

Potřebujete více informací ?
Pokud máte jakékoliv dotazy, tak neváhejte kontaktovat některého z pracovníků.
Původní webové stránky Kontaktní údaje
Škola, která dává smysl
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové – Kukleny