Projekty

Projekt „Malá technická univerzita“

Nenásilnou formou v duchu Komenského myšlenky „Škola hrou“ rozvíjíme v dětech jejich technické a logické dovednosti. Jednotlivá témata MTU jsou zpracována tak, aby korespondovala se vzdělávacími cíli RVP. Mají detailně zpracovanou strukturu, motivaci úměrnou věku dětí a jednoznačný cíl. Děti si názorně vyzkouší některé fyzikální vlastnosti (např. pevnost), pracují samostatně, ale také ve skupině. Program probíhá v MŠ pod vedením vyškolených p. učitelek.

Záměr projektu:

  • rozvíjet pozitivní vztah k technickým oborům
  • rozvoj samostatnosti, ale také práci ve skupině
  • rozvoj logického myšlení, prostorového vnímání a jemné motoriky

Projekt „Malá digitální univerzita“

Projekt se zaměřuje na digitální vzdělávání dětí v mateřských školách. Klade důraz na poznání digitálního světa tzv. screenless (žádné monitory), na koberci a prožitkem. Při aktivitách s dětmi je využíván i programovatelný robot Cubetto. Projekt pomáhá dětem uceleně, názorně a jednoduše představit dětem předškolního věku svět informačních a komunikačních technologií.

Záměr projektu:

  • rozvoj prostorové orientace a představivosti
  • rozvoj logického myšlení
  • rozvoj samostatnosti, ale také práci ve skupině
  • procvičování jemné i hrubé motoriky
  • koncentrace pozornosti a vnímání

Projekt „Zipyho kamarádi“

Jedná se o projekt zaměřený na rozvoj copingových strategií, tedy strategií zvládání obtížných životních situací a rozvoj sociálních dovedností. Každý modul uvádí příběh dvojčat Lenky a Tondy, jejich strašilky Zipyho a dalších kamarádů a spolužáků. Tonda s Lenkou nastupují do první třídy, kde si hledají nové kamarády, řeší šikanu, vztah ke škole a panu učiteli, oni či jejich kamarádi prožívají různé starosti doma…

Záměr projektu:

  • učí děti poznat dobré řešení, které jim pomůže, ale zároveň nikomu neublíží, to je hlavní myšlenkou projektu

Projekt „Udrž se“

Jedinečné spojení praktických tipů ze světa fyzioterapie a pohybové výuky, které se v MŠ snažíme zapojovat do každodenní aktivit. Zábavnou formou zapojujeme jednoduché, ale velmi účinné cviky, které dlouhodobě vedou ke správnému užívání pohybového aparátu. Cviky zařazujeme průběžně při každodenních pohybových chvilkách, ale i při řízených činnostech.

Záměr projektu:

Projektem se snažíme předcházet nejčastějším chybám ve vývoji pohybového aparátu dětí.

    Projekt „Cvičení v tělocvičně ZŠ“

    Jde o dlouhodobý projekt celé MŠ, kdy každá třída pravidelně každý měsíc navštíví tělocvičnu ZŠ Kukleny. 

    Pod vedením učitelek se seznamují s cvičením s drobným náčiním a na tělovýchovném nářadí. Společně si zahrají sportovní a pohybové hry. Vede děti k všestranným pohybovým dovednostem.

    Záměry projektu:

    • vytvářet u dětí kladný vztah k pohybu, ke sportu
    • získat povědomí o zdraví
    • dbát o své zdraví, předcházet nemocem
    • rozvíjet hrubou a jemnou motoriku těla
    • zdokonalovat manipulační a pohybové dovednosti
    • zvládnout koordinaci těla a lokomoční dovednosti
    • seznámit se s náčiním v tělocvičně

    Projekt probíhá na obou třídách.

    Projekt „S knížkou za dobrodružstvím“

    Na základě spolupráce s dětským oddělením knihovny Kukleny vedeme děti k vybudování pozitivního vztahu ke knížce a četbě. Paní knihovnice nás seznámí s prostředím knihovny, vždy má pro děti připravený zábavný tematicky zaměřený program a přirozenou formou vede děti k práci s knihou. Pokud je to možné, zapůjčí nám některé knihy do MŠ, aby si je děti mohly celý měsíc prohlížet, a po měsíci při další návštěvě knihy vrátíme a vyměníme za nové. Vedeme tak děti k návyku si věci nejen půjčovat, ale také vracet.

    V rámci projektu chceme navštívit také městskou knihovnu v centru města.

    Záměry projektu:

    • vztah ke knize
    • prohlížení knih, četba, vyprávění příběhů
    • poznání prostor knihovny
    • vybudování návyku mít knihu jako součást života
    • budování předčtenářské gramotnosti
    • půjčování a vracení knih
    • správná manipulace s knihou, jemná motorika

     „Máme rádi přírodu“

    Projekt je zaměřený na environmentální výchovu. V průběhu roku chceme spolupracovat s rodinami dětí, zapojit děti a členy rodiny do sbírání plodů stromů a keřů za účelem vytvoření zásob pro zvířátka na období zimy. Při pobytu venku budeme také sbírat a tvořit zásobu kaštanů, žaludů, šípků, slunečnic, atd. Přírodniny využijeme pro krmení zvířat ve volné přírodě – spolupráce s Mysliveckým spolkem. Nasbírané přírodniny také využijeme jako výtvarný a tvořivý materiál při našich hrách a činnostech, při společných dílnách s rodiči.

    Během roku plánujeme navštívit les, ale i vodní toky, u kterých žijí zvířátka.

    Záměry projektu:

    • získat povědomí o živé a neživé přírodě
    • všímat si jevů a dějů ročních období
    • vytvářet pozitivní vztah k přírodě, chránit ji
    • seznámit se s volně žijícími živočichy, ptáky a jejich životními podmínkami, potřebami
    • vytvářet společné hodnoty, krmítka a budky pro ptáky
    • spolupracovat s rodinou

    Projekt probíhá celoročně na obou třídách.

    Projekt ENV – „Bylinková zahrádka“

    Environmentální projekt zahrnuje činnosti dětí v přírodě, umožňuje jim starat se o byliny, rostliny na malé zahrádce, záhonu, pozorovat jak rostou, přivonět, ochutnávat je.

    Záměry projektu:

    • seznámit děti s místem a prostředím kde žijí, získat pozitivní vztah k němu
    • vytvářet elementární povědomí o přírodním, kulturním i technickém prostředí
    • vykonávat jednoduché činnosti v péči o přírodu, o okolí, manipulační činnosti
    • uvědomit si důležitost ochrany živé a neživé přírody
    • rozvíjet úctu k životu ve všech jeho formách

    Projekt probíhá celoročně, při pobytu venku, při dopoledních vycházkách, při hrách venku v odpoledních hodinách.

    Projekt „Zdravé mlsání“

    Jde o dlouhodobý projekt celé MŠ, kdy při oslavách místo bonbónů budeme mlsat ovoce. Do projektu jsou zapojeni rodiče. Z přinesených jablek, hrušek, švestek a dalšího i sezónního ovoce vytvoříme lákavé kousky na mlsání čerstvého ovoce, nebo je nasušíme na chutné a zdravé „křížaly“. Přesně tak, jak to lidé dříve dělali, když nebyly bonbóny.

    Záměry projektu:

    • navázat spolupráci s rodinou
    • získat povědomí o zdravé výživě
    • zpřesnit rozlišování všemi smysly
    • zdokonalit koordinaci ruky a oka, manipulační činnosti
    • uvědomit a pojmenovat své pocity při dávání a dostávání

    Projekt probíhá na obou třídách při oslavách narozenin a svátku dětí.

    Potřebujete více informací ?
    Pokud máte jakékoliv dotazy, tak neváhejte kontaktovat některého z pracovníků.
    Původní webové stránky Kontaktní údaje
    Škola, která dává smysl
    Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové – Kukleny