Jarní koncert

Koncert ZŠ Kukleny maminkám 2013 – reportáž

16. května byly na pořadu dne hned dvě akce najednou, očekávané s velkým napětím. Ta první byl velký jarní koncert školy v Kuklenách pro maminky a druhá boj o postup do semifinále českých hokejistů proti obávanému a zatím neporaženému Švýcarsku. Obě události měly více společného, než se na první pohled zdá: čas konání, očekávání, která jsme vkládali do jejich aktérů, a v neposlední řadě i předem nejistý výsledek… Obavy, že si publikum zvolí raději fandění u televize, se naštěstí nepotvrdily, a tak byla k prasknutí plná hala a to bylo moc fajn.

Paní učitelka Kohoutová zahrála s plačickými dětmi z mateřské školy několik písní na flétnu, malí prvňáci se vyznali ze své lásky k maminkám písní Mámo má, mám tě rád.

Internet je důležitý pomocník ve vzdělávání, ale dají se tu najít rovněž různé hudební legrácky. Píseň Gangnam style k takovým patří. Žáci 4.A vtipně použili tanec na tuto melodii ve svém čísle Supermoderní angličtina a dokonce maminkám anglicky popřáli.

Konečně se probudilo jaro a s ním i vše živé. Žáci z prvního stupně, kteří hrají na flétnu, se někdy mohou se zvuky přírody snadno zaměnit. Naštěstí to nebyli havrani, ale skřivani – k radosti všech přítomných. Než naběhla na plochu taneční skupina Koťata, hlásí moderátor, že stav hokeje je neutěšený 0:2. Vystoupení Čiči dalo na chvíli i skalním fandům sportu na tuto skutečnost zapomenout.

Že děti hudební výchova stále baví, potvrdil velký počet zpěváků ze 2. – 5. tříd, který tentokrát interpretoval píseň skupiny Brontosauři Jarní tání. Před tím ožily básně našich autorů, zejména Jaroslava Seiferta, v recitačním pásmu žáků 5.A.

Volitelný předmět výchova k umění pod vedením paní učitelky Danešové potěšil milovníky muzikálu Kvaska. Dívky pohybem ztvárnily příběh na nejznámější melodie z něj. Naděje na úspěch ještě na chvíli žije, Češi dali gól a stav je 1:2…

Počet členů kytarového oddělení stoupá každým rokem. Letos prošly přezkoušením dvě skupiny zhruba po deseti muzikantech. Posluchači měli možnost porovnat, jak se jejich dovednosti zlepšují. Začátečníci zahráli lidové písně a ti pokročilejší se blýskli ve skladbách Zelené údolí; Ještě, že tě, lásko, mám; Šrouby a matice a Jasná zpráva.

Takže konečný stav 1:2, hokejisté jedou domů, to je smůla… Teď už to může zachránit jedině vtipná scénka z archivu televizní zábavy. Nácvik se žáky 9.A absolvovala paní učitelka Preisová, jejíž dlouholetou obětavou práci ocenilo květinou a poděkováním v úvodu koncertu vedení školy. Promáčknutý tralalák na hlavě, zelené ponožky, havlovsky krátké kalhoty, skvěle ladící modrý šátek a neodmyslitelné „přiblblé“ kulaté brýle, to nemůže být nikdo jiný než… Felix… nebo, že bychom se mýlili… Ne, ne, Holzmann to být nemůže… tentokrát opět exceluje Petr Kult se svými kolegy z ročníku. Kdo jiný by chtěl jít do kina v „neděli ráno……“?

Paní pokladní v této scénce zahrála Sára Severová, která se svým studijním kolegou již poněkolikáté uvádí naše pořady. V úvodu koncertu to málem bylo jinak, ale druháci Terezka a Adámek přišli jen popřát maminkám a vše se brzy vysvětlilo. Naše mámy si zaslouží poděkování i za to, že nám čtou nebo vyprávějí pohádky. Písněmi z několika pohádek potěšil všechny pěvecký sbor se sólisty Klárkou a Jirkou pod vedením paní učitelky Šilhábelové.

Na závěr jsme si nechali pohyb. Taneční kroužek se za všechny rozloučil skladbou plnou různých stylů Moulin Rouge.

Jsme rádi, že se koncert líbil a že naši diváci nelitovali, že dali dětem přednost před hokejem. Celou atmosféru si můžete připomenout prohlídkou následujících fotografií.

Fotogalerie: