Den dětí v Paříži

• Úvod
  • Den dětí v Paříži

V poslední době jsme si natolik oblíbili Francii, že jsme se rozhodli připravit pro naše žáky netradiční oslavu Dne dětí – návštěvu zábavného parku Asterix a Obelix ve Francii. Ve středu odpoledne 40 dětí 3. až 9. tříd po škole vyrazilo za zážitky do Paříže. Německý ulmský legoland už známe, tak jsme chtěli zkusit něco většího. Po dlouhé noci v autobusu jsme ve čtvrtek dopoledne netrpělivě spolu s dalšími návštěvníky odpočítávali minuty do 10. hodiny-otevření celého zábavného parku. Hned na začátku jsme se mokří smáli u vodních atrakcí-ač poučeni, stejně nás pláštěnky dostatečně neochránily. A pak už se naše napětí zvyšovalo s každou další zdolanou horskou dráhou. Odpočinuli jsme si u delfínů ve vodním světě nebo u jídla a honem zase do fronty na naši „modrou“ nejoblíbenější a taky nejděsivější dráhu. Postupně s nabytými zkušenostmi jsme zjišťovali výhody předbíhání jednotlivců-single riders.Večer, dostatečně vyřádění, se všichni těšili na postel a zasloužený spánek ve F1. V pátek po malém dobrodružství v místní MHD, jsme si fotili Eiffelovu věž z různých úhlů pohledu, při pikniku sledovali přímý přenos French Open, ukázali si radnici, chrám Notre Dame, střed Francie, v Louvre obdivovali Mona Lisu, zahrady, Náměstí Svornosti, Champs – Élysées a celý den zakončili vyhlídkou z Vítězného oblouku na zapadajícím sluncem zalitou Paříž. Sobota patřila čtvrti Montmartre, bazilice Sacré – Coeur a nakupování. Cestou domů jsme ještě zastavili v Remeši prohlédnout si gotickou katedrálu Notre Dame, kde byli korunováni francouzští králové. Obohaceni o nové znalosti, o zkušenosti se smlouváním, o přednášku -jak se správně provádí gymnastická hvězda, se všichni spokojení v neděli ráno vraceli domů.

Den dětí – jak krásný svátek. Všichni děti se na něj těší, tím více, že ho hodlají strávit v tak kouzelném a přenádherném městě jako je Paříž. Výlet do Paříže je sen mnoha z nás. Město zamilovavých. Takový dárek jsem si snad ani nezasloužila. Ve středu plna očekávání vyrážíme směr Francie. Není to poprvé, co jsem jí navštívila s naší školou. Po náročné noci jsme dorazili do parku Asterix a Obelix, kde na nás čekali horské dráhy. Rozmanitost atrakcí byla veliká a nejednou jsem si sáhla na dno svých sil, kdy jsem si dovolila na takové monstrózní věci vstoupit. Všichni jsme se vyřádili a já se již velmi těšila na další den, kdy nás čekala prohlídka Paříže. Ta započala Eiffelovou věží, která mě okouzlila svými půvaby. Nebyla jediná, ba dokonce každá s námi navštívených památek a míst byla jedinečná. Za necelé 3 dny strávené v Paříži jsme stihli navštívit nejkrásnější památky, které Paříž ukrývá. Viděli jsme Monu Lisu v Louvru, Vítězný oblouk s výhledem na Paříž, Notre-Dame, Sacré – Coeur a další. Bylo to poprvé, co jsem Paříž navštívila a jsem si jista, že ne naposled. Kdo ve svých 14 letech navštíví Paříž? Někdo se tam nepodívá za celý život ani jednou a mně se podařilo prohlédnout si její krásy v tak útlém věku. Paříž mi připravila nevšední zážitky jak v podobě památek, tak i dějství a života Pařížanů. Zažila jsem věci, na které nikdy nezapomenu a vždy si budu pamatovat, kdy jsem Paříž navštívila poprvé.

Barbora Šepsová 8.B

Fotogalerie:

Potřebujete více informací ?
Pokud máte jakékoliv dotazy, tak neváhejte kontaktovat některého z pracovníků.